Instalare mini-server POS

Mai jos prezentăm cum se instalează modulul offline. Acest modul face parte din soluția completă ce se compune din:

  • softul online de facturare și gestiune: CloudBill, CloudGest sau CloudSales
  • mini-serverul local pentru Softul POS offline

Pentru a utiliza acest program, este nevoie să ai un cont pe platforma noastră bocp.eu (Business Online Control Panel) și să ai o licență activă pentru CloudBill, CloudGest sau CloudSales.

Nomenclatorul de produse și stocurile se introduc în contul online și se instalează acest mini-server POS la fiecare locație de unde se vor face vânzări cu bonuri fiscale.

Important de știut:

  • Pentru fiecare locație se instalează un singur mini-server POS
  • Fiecare locație poate avea una sau mai multe stații de vânzare cu casă de marcat (calculator + casă de marcat conectat), stațiile să aiba conexiune locală (LAN) cu mini-serverul.
  • Pentru fiecare stație este necesară o licentă pentru driver casă de marcat: FiscalNet sau FiscalWire, dar lucrăm și cu alte drivere compatibile
  • Vânzătorii se loghează în modulul offline cu același user și parolă din contul lor online
  • La primul login este necesar să fie internet pentru a valida loginul și a face o sincronizare inițială după care se vor face în fundal sincronizările de stoc și încărcarea vânzărilor în cloud, astfel internetul este necesar dar nu vital și nu se vor opri vânzările chiar dacă se întrerupe internetul pentru mai multe ore (stocurile fiind ținute și offline)
  • Pentru mai multe informații avem secțiunea întrebări frecvente

Pașii pentru descărcare și instalare

În primul pas descărcăm fișierul de instalare de aici: POSSetup.exe

Rulăm fișierul cu drepturi de administrator (Run as Administrator) și înainte de a bifa “Launch BOCPOS” și Finish ne asigurăm că se creează și baza de date.

Se accesează folderul xampp din C:// și se rulează cu Run as administrator fișierul xampp_control. Se bifează și instalează Apache și MySQL , apoi se dă Start la amândouă.

După acest pas se poate da Finish la “Launch BOCPPOS”

Bifăm instalarea celor două librării C++ și apăsăm ”Install”.

Dacă le avem instalate deja, de către un alt program sau pe altă cale, vom primi un mesaj de eroare și apăsăm ”Close”.

După instalare, primul lucru ce trebuie să-l facem este să denumim punctul de vânzare (de ex. ”POS”) și apăsăm ”Salvare”.

Va apărea fereastra de autentificare în care utilizatorul se va loga cu userul și parola folosită în aplicația online.

Este posibil ca administratorul să creeze un utilizator dedicat pentru POS dar nu este nevoie, utilizatorii pe post de vânzător primesc un set de login care se folosește pentru logare în online și offline.

Se introduce o denumire unică pentru fiecare punct de vânzare (punct de lucru sau magazin) pentru a identifica ușor sursa vânzărilor. Recomandam să se pună numele punctului de lucru unde se instalează:


În cazul în care există un antivirus instalat, fișierul xampp de pe C trebuie adăugat ca excepție în antivirus.

Pașii de verificat dacă nu iese bonul fiscal:

1) Dacă este începutul zilei și încă nu au fost scoase bonuri, se verifică dacă Raportul ‘Z’ a fost scos ziua
anterioară și dacă nu a fost, se scoate acum.
2) Se repornește casa de marcat
3) Se deconectează și reconectează cablul de date de la casa de marcat
4) Repornim Driverul casei de marcat
5) Repornim aplicația BOCPFiscalPrinterConnector
6) Verificăm dacă este bifată opțiunea [X] Verifică automat dacă sunt bonuri de imprimat – astfel se
vor imprima automat bonurile după ce se generează
7) Reimprimăm bonul fiscal, din online, cu iconița din capătul rândului care conține bonul fiscal în cauză ( Vânzări-Vânzări și avize – (TAB)Lista Bonuri Fiscale) iar din POS cu iconița de pe bonul în cauză de pe Lista vânzări.